Dankzij donatie programma's mogelijk op Curacao

Januari 2019

De Jonge Heldenprogramma’s zijn op Curacao hard nodig. Een groot gedeelte van de jeugd van Curacao leeft in een samenleving waarbij de ouders gescheiden zijn of waarbij de biologische vader afwezig is. Mede hierdoor zien we dat veel jongeren probleemgedrag vertonen. Ook is de cultuur op Curacao niet zo dat kinderen zich emotioneel kunnen uiten en er ruimte is voor hun gevoelens en ideeën. Door op scholen Het Jonge Helden programma aan te bieden, kunnen zij beter hun emoties verwerken en zullen ze minder complexe problemen ontwikkelen.
Er is geen geld vanuit de overheid en hierdoor zijn wij op zoek gegaan naar sponsoring voor de Jonge Helden programma’s. Marriott hotel Curacao gaat in 2019 na een grote renovatie weer open en wil graag het welzijn van de jeugd van Curacao steunen en heeft geld gedoneerd voor 2 scholen. Hier zijn wij heel blij mee en we gaan in dit voorjaar starten met het Kameleonprogramma op een openbare lokale basisschool de Römerschool in Willemstad.

Het Kameleonprogramma van Stichting Jonge Helden is in 2018 voor het eerst in Curacao aangeboden.  In het voorjaar van 2018 hebben Ingrid Kampschoer en Christy Prins op de Dr. Albert Schweitzer Havo/Vwo het Kameleonprogramma verzorgd. Dit was een succesvol traject waarbij jongeren het heel fijn vonden om met elkaar ervaringen te delen.